tisdag 14 september 2010

Tre olika farter och en hängig överkropp.

Det är förkylningstider.
I, C och M fick stanna hemma igår.
Ändå var vi många som under uppvärmningen tog oss bort till en av få flacka partier på Gamliaspåret. Förra veckan sökte vi efter två olika farter igår plockade vi fram en tredje. I två omgångar jobbade vi med att hålla upp de tre farterna.

För att riktigt överdriva en slapp och kraftlös överkropp sprang vi en stund med ett häng som fick förbipasserade att undra. De fyra gånger som vi har kvar av programmet ska vi lägga fokus på överkroppens viktiga deltagande i samband med löpning.Här vill jag påminna er om att ta några extra situps och några minuter plankan för att stärka musklerna som av ålder har slumrat till.

Måndagsgänget vi ses om en vecka.Det är alltid lika kul att träffa er och se er positiva inställning till övningarna.

Spring soft!

/åsa

4 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen det här! Gårdagens pass var sååå kul och så bra. Todde inte att jag någongång under mitt liv skull längta efter att ge mig ut och springa men det gör jag faktiskt.

    SvaraRadera
  2. såg att onsdagsgruppen körde backe igår...det vill jag också att vi gör på måndagar men inte nu på måndag för då är jag på föräldrarmöte och kan inte vara med. Tänkte komma på onsdagsgruppen då om det går bra?

    SvaraRadera
  3. Ja, det går fint Michael. Välkommen på onsdag. / Lena

    SvaraRadera