lördag 27 november 2010

Undrar om nån undrar

Jag undrar om någon gått förbi i Röbäck och undrat vem som gjort spåren i snön, vem som gjort stigar fram och tillbaks. Om någon sett snöänglarna och undrat vem somg gjort dem.

Undrar om de tittat noga och sett att änglarna är längre och bredare än barnstorlek. Om de tittat noga och sett att det behövts en extra hand för att ta sig upp.

Vad de inte kan se är leendena eller blickarna. De kan inte heller höra fnissen och skratten. Som tur är hör de inte heller kommentaren "du är ju helt tokig du".

Men det såg och hörde jag. Jag såg och hörde hur Softisarna sprang i snön, slängde sig omkull och gjorde snöänglar. Jag hörde hur det fnissades förtjust. I snålblåst och minusgrader gjorde vi det och hade kul. Då gör det inget att ni tycker jag är tokig. / Lena

1 kommentar:

  1. Vi tycker inte att du är tokig, vi tycker att du är fantastiskt!
    Kram Ulrica

    SvaraRadera