lördag 6 november 2010

Storkoftan anfaller.

Jag lekte med Hjalmar 7 år och Kerstin 5 år igår fm. I min ny inköpta storkofta sprang jag runt i lägenheten och låtsades fånga de med det stora sjoket till plagg.
De skrek och jag med. Efter en stund var jag tvungen att vila. Lekens skrik och korta intervaller av löpning tröttade ut mig. Det är då jag hör Hjalmar säga,
-Jag önskar att du hade bättre kondition så vi kunde leka längre.
Så kloka ord från en liten människa.
Jag lade genast in ett träningspass till denna vecka och tog 40 minuters löpning nu på morgonen nere vid älven.
Till nästa gång ska "StorKoftan" anfalla länge och intensivt.

åsa.

1 kommentar:

  1. Härligt med ungar! Alltid fulla av energi och ärlighet. Tala om motivationskälla och injektion för barnasinnet!

    Karolina

    SvaraRadera