onsdag 28 april 2010

Olika farter- dina farter

Den här veckan sjösätter 50 personer i Umeå sina specifika idéer
om sig själv och löpning.
Drygt hälften av de anmälde ska under 10 veckor träna så att man med sin lägsta fart kan springa 20- 25 minuter innan avslutningen första veckan i juli.

I måndags tränade ovana löpare runt Gammlias hembygdsområde, på grusade banor.
Som alltid ligger det en speciell känsla över första gången.
"tänk om jag sinkar gruppen" "ska jag klara det här" "är jag rätt klädd"
"flåsar jag för mycket"
Softrunners- löpning för ovana, finns för dig som tänker så.
Du har kommit rätt med dina tankar.
Vår idé är att alla kan springa och att vi kan bevara den förmågan länge, länge.
Vi kanske ska se oss som springande människor,
resten av livet oavsett flåset, kläderna och vår känsla att inte vara bra nog.

Ikväll under bästa fotbollskamp på Gammliaarenan mellan UIK och Lyon
kommer Softrunners att träna olika farter
i den backe som ligger mitt emot läktaren.
Vi ska använd jublet vid alla UIK mål för att stärka oss själva.
Softrunners skickar ett stort lycka till!
Vi tror på UIK och deras snabba fötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar