söndag 11 april 2010

April en lurig månad

April, april....det går att springa...om man vill...
Katarina undrade senaste träningen om hon det hade gått att springa samma sträcka redan första gången som vid torsdagens åttonde träff.
Jag kan inte svara på det.
Softrunners idé är att få både kroppen att växa i styrka och tanken inriktad på det möjliga i ett varsamt tempo och utan att kräkreflexerna ska tas i bruk.

Jag sprang runt Strömpilen idag med min löparvän Stina.
Hon hade laddat telefonen med ett program som visade att vi sprungit
18 km när vi kom tillbaka till Röbäck.
Stina fick ta den sista km ensam.
Jag orkade helt enkelt inte springa en meter till.
Det tog tvärstopp vid Glödheta precis som förra söndan.
Vi har planerat att springa en halvmara, 21 km, i mitten av maj därför tränar vi på att göra kroppen tålig för längre sträckor.
21 minus 18 är 3.
3 km till fattas i min kropp.
Går det att köpa några km på Gå och löp?
Eller är det så att det går...om jag vill...nästa gång?

I morgon vid lunchtid finns Softrunners på GE healthcare för att där inspirera ovana löpare!Det blir alltid intressanta möten vid sådana träffar.

Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar