torsdag 4 mars 2010

Bena fulla med spring

Det var härligt att igår på onsdagsträninget få springa i nästan plus grader.
Fortsättningsgruppen på Gammlia fick äntligen träna intervaller.
Den ihärdiga kylan har fått oss att ta det lugnt för att inte behöva dra in den kalla luften. Vi sprang vårystra intervaller på cykelbanan mot Bräntberget.

Under kvällens träning för ovana i Röbäck utökade vi springtiden.
Nu gäller det att hitta den lägsta farten för att om åtta veckor få springa en längre sammanhållande tid.
Redan efter tre gånger börjar deltagarna se sig som springande tränande människor.


Kom ihåg att springa förbi Gå och Löp kliniken där bjuder de Softrunners på en reflexväst.

4 kommentarer:

  1. Tänk att man kan bli så nöjd av att bli "lotsad" runt Röbäcksslätten:)
    En fantastiskt fin kväll att vara ute just i kväll, vilket jag var tack vare er - ha det så bra alla runners!/Maria

    SvaraRadera
  2. Kände mig igår kväll som ett duracell batteri, energi till tusen. Tack alla för att vi kan träffas och i grupp känna oss starka inför våra träffar på Röbäck.

    SvaraRadera
  3. Jag håller precis på att smälta att jag kan, jag som inte höll ut längre än två lyktstolpar på egen hand! Att inse att det går att efter bara två gånger springa i 4 min i sträck! Vilken seger över mig själv. Tack till alla i gruppen – utan er hade jag fortfarande kämpat med mina stolpar!

    SvaraRadera
  4. Hej alla. Kunde tyvärr inte vara med er i torsdags då min fot bråkade med mig. Men jag tog rundan i går söndag istället och sprang hur enkelt som helst den tid jag skulle! Fast... det var inte lika lätt som när jag har er vid min sida!

    SvaraRadera