torsdag 17 december 2009

På toppen av vår förmåga!

I går var det -14 när ovana löpare (som blivit vana) träffades för att under en timme växelvis gå och springa.
Att springa är att lära känna sin kropp och naturens olika uttryck.
Är det kallt då håller man igen. Är det snömodd då kortar man ner steglängden.
I utbudet av sportprylar idag finns även broddar och värmeväxlare till hjälp för den som vill ut i alla slags väder.
Att som tränare i softrunners få springa som jag fick göra igår med mogna kvinnor som efter 12 veckor från absolut ovan löpare har lyft sin förmåga till att springa i snömodd, uppför tunga backar, nerför Bräntberget gör att jag kan säga alla kan!
Den lilla ibland så trötta kropp som vi blev betrodda med den kan om vi ger den tid.
Ta tex Kicki och Gunilla som bestämde sig för 12 veckor sedan att springa med softrunners. Varsamt har de en gång i veckan vant sig vid hur det är att ha båda fötterna i luften! Just nu är de på toppen av sin förmåga och jag tror att de anar att det finns högre toppar kvar.
En god jul önskar Lena och jag Åsa er alla som deltagit under hösten.
En god jul till er som vi hör funderar på att börja använda er förmåga att springa.
Kanske kommer 2010 att bli det år när ni är på toppen av er förmåga.
Jag tror att Gunilla, Kicki och de andra har det fint där uppe på toppen!

1 kommentar:

  1. Ja, vad gör ni med oss??? Att efter 11 veckor plötsligt känna så här hade jag aldrig trott var möjligt:
    I onsdags kunde jag inte komma till den efterlängtade löprundan. Efter att kört 50 mil tor Vilhelmina i halka och snörök och suttit 7 tim på möte kör jag hem, byter om och slänger med karl i bilen och sätter barnen framför en video. Lämnar hyrbilen på Hertz. Lyckas trots reflexväst och träningsoverall smita förbi parkeringsvakterna som vill ta betalt inför Björklövens match. Så som tur var inte deras min när vi 1 min senare klapprar förbi med våra broddar. På något sätt njuter jag ändå när vi joggar hemåt i slättens snålblåst, oplogade vägar och vintermörker... /Lena

    SvaraRadera