måndag 7 december 2009

Jag kan nästan allt, sa Lotta på Bråkmakargatan.

Astrid Lindgrens Lotta på Bråkmakargatan säger en gång, jag kan nästan allt!
Lotta i umesoftrunners kan också nästan allt. Men just nu kan hon inte springa!
Påväg till onsdagsträningen förra veckan halkade hon och olyckligtvis gav det fallet en fraktur i armen.
Jag hade tagit med mig broddar den träningskvällen som vi skulle sätta på löparskorna för att säkert klara av att träna i Gammliaskogen.
Retligt att hon inte hann fram!
På Gå och löpkliniken finns det broddar. De kostar 200:-. Umesoftrunners har 10% på priset. Med broddar lämpliga för löparskor har jag sprungit säkert under 20 vintrar.
Vi på Softrunners skickar krya på dig kramar till Lotta.
När armen läkt kan Lotta ansluta sig till 2010 års program och fortsätta sin redan fina utveckling inom löpning. Vi kommer att sakna hennes rödblonda kalufs längst fram i gruppen.Kom snart tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar