fredag 7 januari 2011

Född med lååånga muskelfibrer.

-Försök inte springa ifrån mig, hände det att jag sa till någon högstadieelev under min lärarkarriär. Hotet kunde uttalas i ord som...."det blir så genant för dig när fröken hinner ikapp dig"
Det var då, för femton år sedan. Inte ens då räknades jag till de explosiva.
Jag hade aldrig trots bästa träning blivit en hundrameterslöpare att räkna med.
Det föds man tydligen till. Däremot kan alla träna sig till att springa långt och länge.
Tack för det säger jag.
Här ska fortsättas att träna upp långa tåliga muskelfibrer.
Skulle jag hamna i skolvärlden igen får jag väl be eleverna om att hålla ut ett tag så att jag hinner ikapp dem. Det är väl frågan om de klarar att hålla ut en mil så att jag har en chans med mina långa muskelfibrer.

åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar