onsdag 18 augusti 2010

Rostbehandling

Jag vill springa ett maraton på mitt 80:nde levnadsår.
Om det blir tvunget att dra ner ambitionen innan dess så vill jag i alla fall
springa i korta och långa backar ett par gånger i veckan.Skulle det inte fungera vill jag en gång i veckan leka Burken med mina barnbarn och de ska få jobba för att först få sparka iväg Burken!

Man kan se deltagandet i Softrunners som en slags rostbehandling.När du deltar i Softrunners 10 veckorsprogram blir du medveten om din kropps förmågor och oförmågor.

Softrunners vill visa att löpförmågan går att väcka till liv och i många fall
till lust. När du hittat din lägsta fart och de olika farterna under träningsprogrammet har du lagt en grund till din egen rostbehandling.

Sedan kan du med mer eller mindre satsning underhålla din löpning resten av ditt liv.
Kanske ska vi alla träffas om 30 år och leka Burken med varandra!

Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar