tisdag 1 juni 2010

Spännande

Undanflykter, är sånt vi alla håller på med när vi vill komma undan något. När stenåldersmänniskan i oss skriker "nej, nej spar på energin du vet aldrig när du behöver springa ifrån en tiger nästa gång", då kommer undanflykterna för att inte motionera.

Jag samlar på såna undanflykter och sen använder jag dem i mina föreläsningar. Det roar både mig och andra har jag märkt. Det är spännande med hur uppfinningsrika vi är, hur mycket energi vi kan lägga ner på att komma på varför vi ska slippa. Men ännu mer intressant tycker jag det är när vi upptäcker att vi inte behöver undanflykterna, när vi inte vill slippa längre.

I Softrunnersgrupperna kan jag börja samla på den sortens upptäckter istället för undanflykter. Vissa är till och med så tydliga att de fått omgivningens stöd och hjälp helt oombett (norrländskt uttryck) Det är framsteg det! Vad härligt,fritt och enkelt det blir att göra det man vill, ge kroppen det den behöver och sen känna sig nöjd, belåten och glad. Det är stort. / Lena

5 kommentarer:

  1. Jag kan alla undanflykter och ursäkter, ibland är de så bra att jag inte ens själv vet om de är sanna eller inte. Det mest intressanta nu är att jag inte ens har provat att lura mig själv, inte en enda gång sedan jag började v 7 har jag försökt hitta en ursäkt till att inte träna! Jag har dock inte nått ända fram än när det gäller egen motivation för jag är helt beroende av att ngn annan peppar mig till att ge det jag kan!

    SvaraRadera
  2. Vilka framsteg!!! Det ska bli spännande att se hur länge du ska tro på att du är helt beroende av peppningen. ;)/ Lena

    SvaraRadera
  3. Missade förra torsdagen pga av jobbet behövde mina apostlahästar och hjälp. Nu finns inget i världen som kan sätta käppar i hjulen, fick till och med min sambo att gå med på att cykla hem(2 mil) så att jag kan ta bilen för att träffa mina softrunnerspolare för en löptur i Röbäcksskogarna.
    Var på akupunktur dagen innan Vårruset och fick reda på att jag har diskbråck, konstigt tyckte jag har ju inte känt av den. Berättade glatt att jag har hittat ett gäng tjejer som jag träffar en gång i veckan för att springa med=)), fortsätt med det för det stärker ryggen sa akupunkturtanten, men undvik asfalt som pesten.
    Tänkte då i mitt stilla sinne att det finns ju skog att löpa i samt grusvägar. Detta skall inte sätta stopp för min karriär som kommande långdistanslöpare,tjihii.
    Tjejer vi träffas ikväll med gott humör och massor med spring i bena=))

    SvaraRadera
  4. Igår kväll när jag åkte hem efter löpningen så tänkte jag på att vi alla med olika förutsättningar, olika bakgrunder och olika mål kämpar på tillsammas och har så vansinnigt trevligt. Längtar redan till nästa torsdag och Åsas nya utmaningar.
    /Ulrica

    SvaraRadera
  5. Hej Åsa!
    Tack för underhållande sällskap i lördags. Mitt mobilnummer är 0703037237. /Inga som älskar att springa

    SvaraRadera