söndag 17 januari 2010

Röbäcks Ica och en utmaning till Danne.

Idag söndag 11.00 träffade jag gamla godingar borta vi Elofssonhallen.
Malin och Anders Röbäcksparet som nu tränar sig igenom en andra vinter.
Anneli som köra tunga stora maskiner och så då Mia som siktar på Stockholm maraton och kom till träningen idag med 45 minuter redan avverkat och fortsatte 20 minuter då vi andra åkte hem. 100 minuters löpning stod på hennes schema. Farfars hade hand om barnen.
Efter träningen stannade jag för att handla hos Danne på Ica. Det är så gemytligt att komma in på Ica Röbäck. Alltid träffar jag någon att prata med.
Idag var det Lennart och Marguite från Kragvägen. Jag passade på att ge de flyers till vårens program för Softrunners och bad de dela ut dem till vänner som de vill gott!
Som vanligt fanns det varor att fynda bland och jag gick ut från affären med två goda Brämhults smoothies. Bland den lilla men alltid välfyllda frukthyllan valde jag Kravbananer och så blev det en påse mandelpotatis för soppan som nu puttrar på spisen.
Danne jag smusslade in en flyers om SOFTRUNNERS program 2010 bland Tacoskalen. Blir du arg och ger mig besöksförbud i affären?
Du går till jobbet numera. Bra! Kan du då ta nästa beslut att på onsdagarna 18-19 fr.o.m vecka 7 delta i löpträningen på Röbäck det är soft, roligt och framför allt uppbyggligt. Du är en av mina önskelöpare.
Kom och prova på hur du kan utveckla den underbara förmåga vi alla bär på. Och du ta med kassören också!

Alla ni andra som inte tränar löpning ni är välkomna att kostnadsfritt prova på ett pass med softrunners.

ONSDAG 27 februari 17.30 vid Elofssonhallen eller 19.00 vid badhuset.
Anmäl er till mig eller Lena eller kom spontant! Åsa 070 301 301 7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar