torsdag 26 november 2009

Visste Lotta det?

En grupp softrunners träffas vid simhallen 19.00 varje onsdag.
Ända från början har jag förundrats över deras inställning.
De har alla en löparblick långt fram i spåret. De vill verkligen framåt!
Redan under uppvärmningen bär det iväg. De går snabbt och beslutsamt.
Lotta är en av dem som direkt lägger in växeln.
Två gånger har jag "tappat bort" henne.
Jag ser hur hennes rödblond hårsvall försvinner längre och längre bort, snabbare och snabbar för varje onsdagsträning.
Numera ger jag henne instruktionen att vända vid vissa punkter och springa emot oss andra.
I går kväll frågade vi henne om hon inte blir trött.
Jo, svarar hon och tillägger, då ökar jag!!!
Nästa onsdag ska jag fråga henne om hon visste att hon hade en sådan förmåga att springa innan hon började för 10 veckor sedan med löpning för ovana.

1 kommentar:

  1. tänkte att jag ger er lite försprång. kommer inge mer innan jul har brytit armen.kram lotta

    SvaraRadera