tisdag 17 november 2009

Anders har inte goretex-skor

Fortfarande träffas dem, 14.00 utanför Elofssonhallen, Röbäck. Den allra första softrunners gruppen i Sverige! Malin, Gunilla, Agnetha, Anders, Mia, Angelica, Bengt, Anneli, Karin, Evelina, Siv.
Sedan starten i september 2008 har både bättre kondition och den varma gemenskapen vuxit på sig. Numera springer gruppen utan mitt ledarskap men i senaste söndagsträningen var jag, Åsa med. Det var bestämt att vi skulle träna intervaller.
I det slaskigaste av slaskigt, sprang vi ut mot Svidjevägen där vi fick vända pga av halkrisk. Vi sökte oss in i skogen och stretade oss uppför en sluttande längre backe ett antal gånger. Vid det laget var alla, utom en, dyngsura i skorna.
Mina nyinköpta Asics i goretex förvånade mig genom att verkligen klara av att stå emot väta. Vi gjorde en avstämning inne i Elofssonhallen. Karin utan goretex skor och jag med goretex tog av oss skorna och sen fick de övriga avgöra vilken fot som var blöt. Karins socka hängde vissen och sur på foten!
Vad hade jag trott när jag utan tvekan sa till Ingela på Gå och löpkliniken i Umeå att det där det är skorna för mig! Vattenavvisande, snygg färg och stabila för en lång smal fot.
I 40 år har jag sprungit och då också inhandlat ett stort antal löparskor. De här senaste skorna ser ut att bli mitt bästa köp så långt.
Efter söndagens träning vet vi att alla fötter var tunga av väta utom ett par, de med goretex!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar