lördag 6 juni 2009

Intervju med Gunilla från grp1 Umesoftrunners höst08

Gunilla med sin grupp under ett pass i vintras

Gunilla är 48 år bor i Umeå.
- Vilken erfarenhet hade du av löpning innan hösten 08?
Som ung sprang jag nån gång ibland, inga längre distanser. De senaste 20 åren fanns löpning inte ens med i mina vildaste fantasier, en omöjlighet.

- Hur såg du på dig själv och din träning när du kom till första gången?
Jag hade bestämt "mig kan andra, så kan jag". Men när jag väl kom ut i spåret och hade sprungit några hundra meter började jag tvivla. Gud, vad jobbigt det var! Men grupptrycket och positiva stämningen gjorde att jag fortsatte. Rätt som det var kom jag över en tröskel och söndagarna blev heliga. Dessutom kom halva familjen med, skoj sätt att träffas på.

- Hur ser du på det idag?
Jag är jättestolt över att kunna springa så långt och länge som jag gör idag.

- Hur ser det ut framöver?
Som idag fast med bättre flås och längre steg. Om möjligt vill jag springa ett längre lopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar