söndag 17 juli 2011

Kadensen = fler steg i minuten.

Nu är jag där igen, att träna löpning kan vara som att träna sig i musik.
Jag kan absolut inget om att träna musik. Däremot blir jag nyfiket påverkad av musikerns inställning till ständig utforskning av något finurligt läge på röst och toner, takt och rytmer och detta kombinerat med en passion.
Med en passionerad musiker som förebild ska jag utforska löpningens olika steglängder, benlyft och hastighet så när du ser mig i framtiden springa ska du tänka hm...idag springer hon som Metallica igår såg man tydliga influenser från Tom Waitz.
Att utforska löpningen görs bäst i dess naturiga miljö, ute, över stock och morän efter älvbrinkar och på smala stigar. Det blir som bäst akustik där ute i det ursprungliga.
Igår kadensövning efter strandpromenaden idag benpress på Formtoppen och allt bara för att hitta ett finurligt läge i löpsteget.
Länge leve musiken!

åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar