torsdag 9 juni 2011

En sån stilla junikväll......

.....så sjöng Lena Andersson under tidigt 70-tal. Samma tid grävde, spettade och designade min pappa under sena junikvällar en 2 km lång terrängbana till mig och mina systrar.
I kväll under Röbäckspasset berättade J att hon beställt skor som skulle passa för terränglöpning. Hon vill börja springa över stock och sten.
Lill-Babs fick sina korta hälsenor av högklackade skor jag tro jag fick förkortade senor genom allt hoppande mellan stenar och rötter på mina barndoms träningsstigar.
Det är nog ingen risk att J drar på sig korta hälsenor hon yogar och det brukar hjälpa mot kroppens "förkortningsprocess"
Det är ingen dum idé att söka sig till obanad terräng då och då speciellt stilla junikvällar som man kan minnas långt in i december.....det var så hon sjöng...Lena.

åsa.

2 kommentarer:

  1. Kommer det börja nån grupp för ovana i augusti eller så? Isåfall är jag intresserad!

    SvaraRadera
  2. Hej P!
    Roligt att du är intresserad av att springa.

    Fortsätt att titta in på vår blogg.
    Det kommer information om nya grupper för ovana löpare, grupper som startar i augusti.

    SvaraRadera