måndag 16 maj 2011

Att känna saknad och tänka hoppfullt.

Det är inget roligt med avsked. Herr och fru S tar ett uppehåll så sa fru S i alla fall i onsdags efter att ha sprungit en timme i Gammliaskogen med Softrunners.
Jaha tänkte jag och så blev jag påmind om hur trist det KÄNNS att någon lämnar en.
Eftersom kognitiv träning biter på mig så har jag tränat på hur jag ska TÄNKA när sånt här trist sker.
Jag ska inte tro att detta avsked varar för evigt utan lita på att jag snart får se herr och fru S igen precis som fru S sa.Vi kommer till hösten var hennes budskap.
Så med all kognitiv tränng i ryggen så utbrister jag i ett VÄLKOMMEN tillbaka när mörkret kan få den mest löpglade att stanna inne.

Och VÄLKOMNA ni som idag anmälde er till en 6 veckors kurs i löpning för ovana.
Korpen har en spännande hälsovecka denna vecka med bl.a Blodomloppet och idag var många med på en fm på Folkets Hus där diet och mental träning samt Softrunners stod på talarlistan. Ni var så många som visade intresse för att inför sommaren från noll och intet om 6 veckor springa 30 minuter så vi startar en "specialgrupp" för er.
Vi ses vid Gammliahallen nu på måndag 19-20.

Åsa.

3 kommentarer:

  1. Hej! känns mkt spännande med ert projekt och jag kommer till Gammliahallen kl. 19, och visst är prova-på-gången nu på måndag den 23/5?
    /Marie Fjellström

    SvaraRadera
  2. Ja Marie. det är måndag 23/5. Välkommen.

    SvaraRadera
  3. Du kan vara säker på att vi kommer tillbaka. Jag ser redan fram mot höstens löpning. Märkligt att man ser fram mot hösten.... men det är ju inte hösten som årstid utan gemenskapen man upplever när man springer i grupp. Målet för mig är att komma mer tränad än när jag lämnade er.

    SvaraRadera