tisdag 15 mars 2011

Huvud, axlar, knä och tå

De sprang snyggt igår de vana löparna i Softrunners.
Mina yogapass med fantastiska Åsa Gustavsson Pranayoga och aikidoträningen för hundra år sedan i Östersund har jag tagit med mig in i löpningen.
Både yoga och aikido handlar bl.a om riktningar och stopp.
När jag på löpträningen hoar om att lyfta upp överkroppen från bäckenet är det inte tal om nån nycirkusövning. Det handlar om riktning.När jag uppmanar att springa med armbågarna handlar det om stopp. Med insikt om riktning och stopp kan vi nyttja kroppens fysiska styrka till förmån för en lättare känsla i löpsteget.
Igår såg det lätt ut för den underbart stora grupp som fortsätter att träna olika farter måndagarna 18.00 på Gammlia.
Nästa måndag är det ännu mer vår. Vinterns riktning och stopp börjar vi ana.

/åsa

1 kommentar:

  1. Hej Åsa ... Jag skulle gärna komma o springa med dig igen!!kram Lotta lotta5000@hotmail.com

    SvaraRadera