måndag 21 februari 2011

Snöfall

Jag föll utanför Länsförsäkringarnas kontor. Det hade kommit nysnö.
Där låg jag och ojade mig i hopp om att Länsförsäkringarna skulle skicka ut någon skadereglerare. Kanske såg de att jag var försäkrad i ett annat bolag för jag fick ligga kvar och då passade jag på att göra det extra länge.
Jag vägrade att hoppa upp förskräckt och generad över att någon skulle se detta fruktansvärda att just jag hade fallit.

Jag vill med denna fallna historia uppmuntra dig som har ambitionen och önskan om att vara fysiskt aktiv med t.ex. löpning men som snubblat omkull och inte får till det. Ligg kvar en extra stund och känn efter, oja dig och tyck synd om dig ett tag. Det tar på att vilja men se att det skiter sig. Efter en stund kommer du att märka att ingen kommer för att lyfta upp dig och då är det läge att resa sig och fortsätta. Man börjar inte om man bara fortsätter.

Vecka 11 fortsätter Softrunners med nya grupper för ovana löpare. Kan det vara läge då för någon att resa sig upp och fortsätta?

/åsa

2 kommentarer:

  1. som någon kines en gång sa: Det högsta är ej att falla utan att resa sig efter varje fall.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag kan tyvärr inte komma ikväll.
    Kram Jenni!

    SvaraRadera