fredag 18 februari 2011

Det är som det är.

Det är februari och vi bor i norra Europa så denna veckas kyla är ingen överraskning.
Det finns småknep för att fortsätta se sig som en löptränande människa även perioder som denna.

Man kan lägga undan uteträningen för några veckor krypa in i en annan träningslokal eller göra som G nyttja det löpband som hon har hemma.

Det finns värmemask för kalla dagar. Min första värmemask köpte jag för 20 år sedan. Den sitter superbra men jag ser ut som en gris med ett enormt tryne och därför har jag nu en nättare modell som inte alls sitter bra men vad gör man inte för utseendet.
En bra halsduk kan vara ett alternativ till värmemask.

Mycket kläder på! Så mycket att det hämmar farten. Ja det gäller att hitta en låg fart som inte anstränger luftrören. Softrunners vet att sin lägsta löpfart är detsamma som en snabbare promenadfart och promenera det kan man göra trots kylan.

Sammanfattningsvis så kan man säga att en Softrunners känns igen i februari på sitt tryne och en kroppsform som en mindre Globen och med en löpfart som kan reta små ettriga män i 50 års åldern som springer 36 km i veckan.
......och så en hälsning från min gamla vän RoseMarie Millberg, dragracingdrottning på 70 talet och snart aktuell i en dokumentär "Mammas come-back". Rosie kan du se 8 mars på Gokväll.
Hon hälsar....dagar som dessa ska man inte stå still.....

/åsa.

2 kommentarer:

  1. haha... riktigt roligt å tänkvärt. Jag säger det igen "hitta rätt fart så är det inga problem"

    SvaraRadera
  2. instämer med michael... härligt skrivet Åsa. I kväll när jag packar på mig varma kläder, virar halsduken runt halsen och ser mig i spelgen kommer jag att le glatt ... ser fram emot kvällens springtur.

    SvaraRadera